Nr. _____ din ______ 2022 Aprobat în ședința C.A din data de ________________
BULETIN INFORMATIV
Privind Informațiile De Interes Public
Conform ART.5, alin.2 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, precum și în baza prevederilor Hotărârii nr. 478 din 6 iulie 2016, pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii mai sus menționate, aprobate prin H.G. 123/2002, autoritățile și instituțiile publice au obligația să publice și să actualizeze un buletin informativ care va cuprinde informații de interes public după cum urmează:
- Actele normative care reglementează organizarea și funcționarea autorității sau instituției publice;
- Legea nr. 1/2011(LEN), cu modificările și completările ulterioare, ultima actualizare prin legea nr. 185/2020;
- Legea nr. 53/2003( Codul Muncii) cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 35/2007 privind creșterea siguranței în unitățile de învățământ, modificată și completată prin legea 29/2010;
- Legea securității si sănătății în muncă nr. 319/2006 cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calității educației, modificată și completată prin legea nr. 87/2006;
- OMEN nr. 5291/2016 privind evaluarea externă periodică a calității educației în unitățile de învățământ;
- Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP), aprobat prin OMEC nr. 5447/2020;
- OMEN nr, 4742/2016 pentru aprobarea Statutului Elevului;
- OMENCS nr. 6134/2016 privind interzicerea segregării școlare în unitățile de învățământ preuniversitar;
- OMEN nr. 6.158 din 22 decembrie 2016 privind aprobarea Planului de acţiune pentru desegregare şcolară şi creşterea calităţii educaţionale în unităţile de învăţământ preuniversitar din România
- Legea 477/2004 privind Codul de conduită a personalului contractual din autoritățile și instituțiile publice;
- OMEN nr. 4831/2018 privind aprobarea Codului cadru de etică al personalului didactic din învățământul preuniversitar;
- OME nr. 5154/2021 pentru aprobarea Metodologiei cadru de organizare și funcționare a consiliului de administrație din unitățile de învățământ preuniversitar;
- nr. 6517/2012 privind aprobarea Metodologiei de evaluare externă a calității educației în învățământ preuniversitar;
- OME nr. 6106/2020 privind aprobarea Regulamentului de inspecţie a unităţilor de învăţământ preuniversitar
- Ordinul Ministrului Finanțelor Publice nr. 946/2005 pentru aprobarea Codului controlului intern/managerial.
- Ordinul secretarului general al Guvernului nr. 600/2018 de aprobare a Codului controlului intern managerial al entităților publice;
- Instrucțiunea nr. 1/2018 privind aplicarea unitară la nivelul unităților de învățământ preuniversitar a Standardului 9-Proceduri;
- OMENCS nr. 3844/2016 Regulamentul privind regimul actelor de studii și al documentelor școlare gestionate de unitățile de învățământ preuniversitar, cu modificările și completările ulterioare;
- OMECTS nr. 6143/2011 privind aprobarea Metodologiei de evaluare anuală a activității personalului didactic si didactic auxiliar;
* De asemenea ,pentru organizarea și desfășurarea propriu-zisă a procesului educațional , unitățile de învățământ preuniversitar se vor raporta și la următoarele categorii de ordine de ministru:
- Ordinele privind aprobarea, Planurilor cadru de învățământ pentru nivelurile de școlarizare corespunzătoare;
- Ordinele privind aprobarea programelor școlare obligatorii, respectiv pentru disciplinele care au alocare orară din curriculum la decizia școlii ( în cadrul învățământului profesional și tehnic - C.D.L.)
- Ordinele anuale privind metodologiile de organizare și de desfășurare a evaluărilor naționale (clasele II-IV-VI), a absolvenților de clasa a VIII-a; examene de certificare, atestate, examen național de bacalaureat precum și calendarelor asociate acestor tipuri de evaluări și examene;
- Ordinele privind metodologiile de organizare și de desfășurare a examenului de definitivat și a concursului unic de ocupare a posturilor în învățământ și calendarele asociate acestora, inclusiv cel asociat mișcării de personal;
- Metodologia anuală a mișcării personalului didactic;
- Regulamente privind organizarea și desfășurarea competițiilor, concursurilor, olimpiadelor și calendarele acestora;
- Metodologia de înscriere a elevilor în clasa pregătitoare și calendarul acesteia;
- Ordinul anual privind structura anului școlar;
* În cadrul pandemiei COVID, organizarea și desfășurarea procesului educațional, curricular și extracurricular, se va raporta la prevederile specifice ce constituie:
- Ordine comune ale ministerului educației și ministerul sănătății:
- Hotărârii ale CNSU;
- Hotărârii ale CJSU
II. Structura organizatorică, atribuțiile departamentelor, programul de funcționare, programul de audiențe al autorității sau instituției publice;
Structurile școlare, competențele decizionale, modul de alegere a organismelor de conducere la nivelul Şcolii Gimnaziale ”Mircea Nedelciu”:, principiile și normele specifice după care își desfășoară activitatea cadrele didactice în spațiul școlar propriu, precum și reglementările privind activitatea personalului didactic auxiliar și nedidactic se regăsesc în următoarele documente:
- Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP), aprobat prin OMEC nr. 5447/2020
- Organigrama Școlii Gimnaziale ”Mircea Nedelciu”
- Regulamentul de organizare interioară al Școlii Gimnaziale ”Mircea Nedelciu”
III. Numele și prenumele persoanelor din conducerea Școlii Gimnaziale ”Mircea Nedelciu” și al persoanei desemnate cu difuzarea informațiilor publice:
Structura Consiliului de Administrație al Școlii Gimnaziale ”Mircea Nedelciu”
Nr. crt. |
Numele şi prenumele |
Reprezintă |
1 |
Dedu Dorina Cristiana |
Directorul |
2 |
Prunaru-Ion Angela Mariana |
CP |
3 |
Constantin Ionela Cristiana |
CP |
4 |
Vlad Leventica |
CP |
5 |
Popescu Ionela |
CRP |
6 |
Iovici Alina |
CRP |
7 |
Bivol Ligia |
Primarul |
8 |
Vasile Dan Valentin |
CL |
- Persoana desemnata cu difuzarea informațiilor publice: Prof. Nicoleta Georgeta Prunuță
IV. Coordonatele de contact ale autorității sau instituției publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail și adresa paginii de Internet:
Denumirea unității școlare;
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „MIRCEA NEDELCIU”
Adresa:
Str. Nichita Stănescu nr. 2, oraș Fundulea, Jud. Călărași
Tel.: 0242/642393
Fax: 0242/642393
Email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Site: www.scoalanedelciu.ro
V. Programul de audiențe:
Programul de audiențe: Luni – Joi 12:00-14:00
VI. Sursele financiare, bugetul și bilanțul contabil:
- Buget din toate sursele de venituri
- Bilanțuri contabile
- Achiziții publice
- Declarații de avere și de interese
VII. Programele și strategiile Scolii Gimnaziale ”Mircea Nedelciu”:
- Planul de dezvoltare instituțională
- Planul operațional
- Programe manageriale;
- Calendarul activităților educative;
- Rapoarte de activitate;
- Lista partenerilor și a programelor/ proiectelor de colaborare în parteneriat;
VIII. Lista cuprinzând documentele de interes public:
- Structura organizatorică și funcționarea unității:
- Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP), aprobat prin OMEC nr. 5447/2020
- Organigrama Școlii Gimnaziale ”Mircea Nedelciu”
- Regulamentul de organizare interioară al Școlii Gimnaziale ”Mircea Nedelciu”
- Structura anului școlar
- Orarul pe cicluri de învățământ
- Programul de audiențe și lectorate cu părinții
- Plan școlarizare, rețea școlară, normare, salarizare, evidență informatizată:
- Graficul de acțiuni privind fundamentarea cifrei de școlarizare și stabilirea rețelei școlare;
- Rețeaua, profilul și datele de contact;
- Statistici privind rețeaua școlară și populația școlară;
- Normative referitoare la funcționarea personalului nedidactic în sistemul de învățământ;
- Metodologii, fișe-tip de evaluare și rezultate ale concursurilor de acordare a gradațiilor de merit, a premiilor și distincțiilor pentru cadrele didactice, didactice auxiliare și nedidactice.
- Lista beneficiarilor programelor naționale de sprijin pentru elevi.
- Curriculum
- Planuri - cadru și programe școlare pe discipline de învățământ;
- Lista manualelor;
- Structura anului școlar în curs;
- Grafice semestriale/ anuale de asistență;
- Regulamente și grafice privind organizarea și desfășurarea olimpiadelor și concursurilor școlare; rezultate obținute;
- Reglementări legale privind înscrierea în învățământ;
- Metodologii grafice de organizare și desfășurare a examenului de Evaluare Națională, decizii numire comisii, lista centrelor de examen și evaluare, rezultatele examenului.
- Lista programelor și proiectelor cu finanțare europeană derulate în școală;
- Proceduri privind perfecționarea personalului didactic prin grade didactice;
- Oferta de formare continuă CCD;
- Rețeaua furnizorilor de formare.
- Resurse umane
- Situații statistice privind numărul total de posturi didactice, didactic auxiliare și nedidactice;
- Metodologia și calendarul privind mișcarea personalului didactic din învățământul preuniversitar;
- Documente, reglementări legale, calendare, privind organizarea și desfășurarea concursurilor pentru ocuparea funcțiilor didactice;
- Rezultatele concursurilor pentru ocuparea funcțiilor didactice.
- Sursele financiare, bugetul și bilanțul contabil;
- Resursele financiare ale Școlii Gimnaziale ”Mircea Nedelciu”
- Bugetul de venit și cheltuieli al instituției
- Bilanțul contabil și execuția bugetară
- Achiziții Publice
- Planul Anual al Achizițiilor Publice
- Centralizator anual achiziții publice
- Contracte in valoare mai mare de 5000 €
- Rapoarte de activitate pe cicluri de învățământ
- Rapoartele de activitate învățământ preșcolar
- Rapoartele de activitate învățământ primar
- Rapoartele de activitate învățământ gimnazial
- Rezultatele examenelor de evaluare națională
- Evaluare clasele II, IV, VI
- Evaluare clasa a VIII a
IX. Modalitățile de contestare a deciziei autorității sau a instituției publice în situația în care persoana se consideră vătămată în privința dreptului de acces la informațiile de interes public solicitate.
Sunt reglementate în Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare și în H.G. 123/2002 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001, la capitolul SANCȚIUNI.
Potrivit acestor acte normative, persoana care consideră că i s-a încălcat dreptul de acces la informațiile de interes public poate adresa reclamație administrativă conducătorului instituției, în termen de 30 zile de la data la care a luat la cunoștință refuzul explicit sau tacit de furnizare a datelor solicitate.
Director,
Prof. Dorina Cristiana DEDU